Monday 2 August 2010

Kisah Mayang masa kecik..

Aku melahirkan dia pada 29.1.1988.betul-betul di waktu maghrib pada hari jumaat..melahirkan dia cam ajaib je..nak cerita pun orang tak akan kan percaya..tapi cerita jelah kot-kot ada orang yang macam aku..mula-mula memang sakit nak melahirkan tapi bila dah masuk kat dewan bersalin,aku tak rasa sakit pun..hanya tengok orang sebelah yang kematian anaknya dalam perut..kesian lak tengok dia.diam je,sedih hatinya bila di kandungkan dah tak ada..tiba-tiba bidan suruh aku "push" haha..dengan tak ada rasa nak melahirkan akhirnya aku selamat melahirkan anak pertama aku..dapat baby girl..wah sukanya aku..aku panggil dia MAYANG sebab dari gadis lagi aku dah berangan kalau ada anak aku nak letak nama MAYANG..masa kecik mayang kuat nangis la..sampai dah malas nak layan...hahah..mak aku yang banyak bantu jaga dia..kesian mak.."love you mak"..mayang makin membesar  tapi dia lambat berjalan..dah setahun empat bulan baru berjalan..aku berniat kalau dia pandai jalan aku nak jejakkan kakinya di masjid..aku tunaikan janji tu..buat pertamanya mayang jejakkan kaki di masjid kat kampung aku..mayang pandai melukis macam aku jugak..hehee..sebab masa mengandungkan dia aku suka melukis..aku letak kertas lukisan tu kat atas perut aku yang besar tu..aku suka masa dia baru pandai bercakap..aku panggil suami 'abang',dia pun nak panggil abang..haha.dia ingat nama ayah dia abang agaknya..hehe.puas ajar tak pandai juga..sudahnya aku pulak terpaksa panggil suami 'ayah'..haha.barulah dia panggil ayah juga..dah besar sikit barulah dia panggil ayah..sekarang umur dia sudah 22tahun..nanti ikut lagi kisah MAYANG  yang besar pulak eh..!!

No comments:

Post a Comment