Monday 2 August 2010

Kisah anakku yang ke dua..

Sempena hari lahirku pada 2.9.89 sedang aku minum petang,terasa perut lain macam je.cakap kat suami pinggang sakit..aku ajak beli baju baby yang bakal lahir tapi dia tak nak..sebab tarikh melahirkan lama lagi bulan 10..aku tak kesah lah orang dah tak nak kan...walaupun rasa sakit sedikit aku makan juga kek kecik sempena hari lahir..haha aku cakap kek mr Bean..perut makin sakit pada subuh hari..sahlah memang  dah waktu untuk bersalin ni..jam 3 subuh kami bergerak ke hospital..tiba dalam perjalanan kereta terhenti sebab minyak habis.hahah..kereta xada meter untuk tengok minyak..tapi sentiasa ada simpan minyak lebih..aku mulas sakit lagi..mak cakap mengucap banyak2..aku terbayang pulak cam nak mati..tiba di HSAJB aku di sambut dengan kereta sorong,lagi la aku takut..pada 3.9.1989 ketika azan subuh berkumandangan di ruang bayu pagi..aku selamat melahirkan seorang lagi anak perempuan..tapi aku sedih sebab tak dapat pangku dia..aku di asingkan dengan babyku sebab masa aku mengandung aku kena 'chicken pork'..itu yang dia tak sabar kan lihat dunia agaknya walaupun belum masanya..dia di tempatkan di wad anak raja johor sebab tempat orang biasa macam kami ni dah penuh...patutlah mak dan suami cari di wad biasa baby tak ada..jumpa aku cakap baby tak ada..macam nak pengsan aku dengar..pastu suami datang lagi cakap baby kat wad anak raja..tersenyum lebar dia...aku di benarkan balik tapi baby tak boleh sebab kena rawatan lanjut..aduh!!hampir 2 minggu aku berpisah dengan baby..sedihnya..tiap hari nangis rindu baby.. aku juga dah sediakan nama masa aku gadis lagi..dalam cerita endon,DHEA namanya.baik gadis dalam cerita tu..lalu aku beri nama NUR RADHIAH dan panggil dia DYEA..dia suka makan.apa saja cakap pasal makan..tapi dia ni lain sikit.masa aku kandungkan dia aku suka sendiri dia pun sama jugalah sampai sekarang semua di lakukan sendiri..dia cepat berjalan..umur 9 bulan dah bertatih..kecik je budaknya..ada sorang tu namanya Madon.suka panggil dia buah bacang..hahah..sebab tak besar2..sukanya matan je..hehe..sampai tidur pun dengan jajan sumi..pastu semut gigit kelakar tengok badan dia...hahaha...waktu mula tadika,dia pergi sendiri tau..aku tak hantar pun dia ke sekolah baru..balik je dia cakap..'mak semua orang ada mak adik je tak ada..sedih pulak aku dengar..tapi sebelum harinya aku dah bawa dia daftar sekolah..cikgu cakap boleh juga mama tak hantar sebab dah ada van sekolah ambil masa tu..cerita dia ni panjang lah...tunggu di lain masa eh aku taip lagi...  :)

1 comment: